KETO Pizza

Denne opskrift har Karrieremad udviklet til nemlig.com, hvor du kan finde opskriften i sin helhed.

Ingrediens- og indkøbsliste finder du hér

Sådan gør du:

Pizzabund

  • Hak blomkål fint i en minihakker eller foodprocessor. Kom det hele i en gryde og tilsæt vand. Lad det koge op og sluk for gryden
  • Sigt vandet fra og pres vandet ud af blomkålen. Dette kan gøres ved at tage en håndfuld blomkål i hånden og pres vandet ud med hård kraft eller du kan komme det hele op i et rent viskestykke og presse vandet ud ved at stramme omkring blomkålen
  • Kom det hele op i en skål. Tilsæt ost, kokosfibre, oregano, æg, salt og peber og rør det god sammen
  • Kom bagepapir på en bageplade og pres blomkålsmassen ud på pladen. Fordel det hele så pladen er dækket med et tyndt lag blomkålsdej
  • Kom i ovnen på 225 grader i 15 minutter – evt. lidt ekstra alt efter ovn, den må gerne være let gylden. Tag den ud af ovnen og lad den hvile imens pizzasaucen laves

Pizzasauce

  • Kom presset hvidløg og hakket løg op i en gryde med lidt olie over god varme. Lad det svitse i et minuts tid hvorefter du kommer de flåede tomater og oregano i
  • Lad det hele koge op. Skru ned for varmen og lad det hele simre i 5-10 minutter. Kom det derefter i blender eller brug en stavblender så den bliver ensartet

Pizza

  • Fordel et tyndt lag pizzasauce på den afkølede pizzabund. Fordel mozzarellaost jævnt på hele pizzaen. Kom dernæst resten af fyldet på
  • Kom pizza i ovnen igen på 225 grader i ca. 7-10 minutter
  • Servér evt. med pizzasauce, hvis du har en rest tilbage

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *